Vacation at Penang (Padang Kota Lama, Pasar Malam Batu Feringhi & Hard Rock Hotel)

Day 2 (Nite)

Setelah berehat, lepas maghrib kami semua bertolak keluar untuk makan malam. Kami bercadang untuk makan malam di Padang Kota Lama. Memang feel makan kat sini sebab dekat ngan laut. So.... sambil makan, angin bertiup sepoi-sepoi bahasa sambil mendengar ombak menghempas pantai. Pilihan kami mee goreng, char kuew tiau, pasemboq, sotong kangkung dan kerang bakar. Boleh tahan rasa makanan kat sini, tapi harga boleh tahan. Kalau nak try boleh la.. tapi kalau nak makan tetiap malam... elok la korang fikir dulu. Dah settle makan, kami bergerak menuju ke Batu Feringhi.

sotong kangkung

mee goreng

kerang bakar

Meriahnya pada waktu malam kat sini. Kami berjalan disekitar pasar malam. Macam-macam barang ada dijual, banyak chalet-chalet dan restoran-restoran mewah juge, lampu-lampi berwarna warni membuatkan suasana di sini menjadi meriah dan cantik. Jalan punya jalan, sedar tak sedar.... dah jauh kami berjalan dan sampai di Hard Rock Hotel, Penang. Ada diantara kami bercadang nak membeli tshirt, tapi malangnya kedai jual souvinier da tutup.. Kami sempat mengambil beberapa gambar di sekitar Hard Rock Hotel, tapi masa tu ada diantara kami mengantuk dan keletihan Kami menapak semula berpatah menuju ke kereta..memang jauhhhhhh.....sabar je la.... Sesampai di rumah, masing-masing keletihan terus masuk tidur. Esok kena bangun pagi-pagi sebab nak pergi ke Bukit Bendera.